سوالات متداول

1- هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در چه تاریخی برگزار می شود و بازدید در چه ساعاتی امکان پذیر است؟

پاسخ - هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در تاریخ 15 مرداد ماه 1397 افتتاح و به مدت 4 روز تا تاریخ 18 مرداد ماه ادامه خواهد داشت. بازدید از نمایشگاه در بازه زمانی مذکور هر روز بین 10 تا  18 امکان پذیر است.

2- مجری برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان تهران کیست؟

پاسخ مجری برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان تهران، اتاق تعاون ایران است. اتاق تعاون ایران از دوره پنجم این نمایشگاه به عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه مشغول به فعالیت است.

3- آیا بازدید برای عموم آزاد است و آیا برای ورود به نمایشگاه باید هزینه ای پرداخت کرد؟

پاسخ ورود برای عموم آزاد است ولی با توجه به تخصصی بودن نمایشگاه، اغلب بازدیدکنندگان قشر متخصص و مرتبط با صنعت ساختمان هستند و نمی توان برای این نمایشگاه بازدید کننده عمومی متصور بود. برای ورود به نمایشگاه هزینه ورودی اخذ می شود و البته با در اختیار داشتن کارتهای دعوت مخصوص نمایشگاه که دارای مهر نمایشگاه هستند یا با کارتهای منزلت، دانش آموزی و دانشجویی می توان به صورت رایگان به مجموعه وارد شد.

4- در دوره گذشته نمایشگاه حضور داشته ام، آیا نام کاربری و کلمه عبور دوره قبلی برای دوره جدید قابل استفاده است؟

پاسخ خیر، نام کاربری و کلمه عبور شما برای این دوره از نمایشگاه فاقد اعتبار است و باید دوباره ثبت نام کنید.

5- در صورتی که کلاً کد اقتصادی یا شماره ثبت نداشته باشم برای ثبت نام چه باید کرد؟

پاسخ - می توانید از یک کد ملی به جای کد اقتصادی (با افزدون دو صفر به ابتدای آن) و برای شماره ثبت نیز از شماره شناسنامه استفاده کنید ولی توجه به این نکته ضروری است که ممکن است از نظر حقوقی دچار مشکل شوید و لذا تمام مسئولیت ان بر عهده متقاضی خواهد بود. بنابراین ضروری است که برای دریافت کد اقتصادی سریعاً اقدام کنید.

6- در صورتی که وبسایت یا ایمیل نداشته باشم برای ثبت نام چه باید کرد؟

پاسخ - وبسایت و ایمیل واحد فعالیت متقاضی در کتاب نمایشگاه درج خواهند شد و درج آن ها در فرم ثبت نام الزامی است. می توانید از آدرس وبسایت دیگری استفاده کنید ولی متوجه باشید که این آدرس در کتاب نمایشگاه برای شما لحاظ خواهد شد.

از آنجا که پس از ثبت نام، نام کاربری و کلمه عبور برای آدرس ایمیل واحد صنفی ارسال می شود بنابراین باید به ایمیل مذکور دسترسی داشته باشید.

7- در صورتی که بعد از ثبت نام ایمیلی دریافت نکردم، آیا این به معنای عدم تکمیل ثبت نام اینترنتی است؟

پاسخ -  ایمیل ها معمولاً بلافاصله پس از ثبت نام برای متقاضی ارسال می شوند، ممکن است گاهی این فرآیند کمی زمانبر شود. ولی اگر به هر دلیلی مثلا اشتباه تایپی در آدرس ایمیل یا نقص فنی و نظایر آن ایمیلی ارسال نشد، می توانید با Support@iranconfair.ir تماس حاصل فرمایید. ظرف حداکثر 24 ساعت موضوع بررسی و به شما اطلاع داده خواهد شد.

همچنین به قسمت "آشنایی با فرایند ثبت نام اینترنتی" مراجعه کنید.

8- اگر گروه کالایی خود را از میان گروه های کالایی مندرج در فرم ثبت نام پیدا نکردم چه باید کرد؟

پاسخ در صورتی که گروه کالایی شما در میان گروه های کالایی مندرج در سایت پیدا نشد، می توانید نزدیکترین مورد را انتخاب کنید. در قسمت توضیح زمینه فعالیت می توانید مختصری در خصوص زمینه فعالیت خود بنویسید.

9- آیا ثبت نام اینترنتی به معنای حضور قطعی در نمایشگاه است؟ چه باید کرد؟

پاسخ متأسفانه ثبت نام اینترنتی به معنای حضور قطعی در نمایشگاه نیست چرا که حجم بالای درخواست ها و فضای محدود نمایشگاهی مانع از این خواهد شد که همه متقاضیان در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

پس از ثبت نام اینترنتی، تمام مراحل را از طریق سایت به دقت دنبال کنید این کار شانس شما را برای حضور افزایش خواهد داد. در صورتی که در مرحله اول جانمایی نشدید، منتظر اطلاعیه های بعدی بمانید. احتمالاً کسانی هستند که از حضور در نمایشگاه انصراف خواهند داد.

10- پس از ثبت نام اینترنتی چه باید کرد، آیا ثبت نام تمدید خواهد شد؟

پاسخ – پس از ثبت نام اینترنتی منتظر اطلاعیه های بعدی در سایت باشید. تمام اطلاعات مورد نیاز شما از طریق سامانه نمایشگاهی در اختیار قرار خواهد گرفت. ثبت نام تمدید نخواهد شد ولی لینک ثبت نام فعال خواهد ماند. کسانی که پس از مهلت ثبت نام اقدام نمایند در لیست انتظار قرار خواهند گرفت و از شانس بسیار پایین تری برای حضور در نمایشگاه برخوردار خواهند بود.

11- در صورتی که در مهلت تعیین شده برای ارائه مدارک، بخشی از مدارک را نداشته باشم، چه باید کرد؟

پاسخ در صورتی که دریافت برخی مجوزها از مراجع ذی صلاح در دست اقدام است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، می توانید اسناد و مدارک مربوطه را ارائه کنید.

ارائه آخرین برگه های تبلیغاتی نظیر بروشور، کاتالوگ و ... برای دریافت راهنمایی های ارزی-ریالی لازم و ضروری است و در صورتی که قصد تغییر در این برگه ها را دارید یا آن ها مراحل طراحی و چاپ را طی می کنند، آخرین محتویات این برگه ها را به صورت پرینت شده در اختیار ستاد برگزاری قرار دهید.

اگر نتوانید آن بخش از مدارک مورد نیاز برای بخش ریالی را که مربوط به اسناد تولیدی است به موقع آماده کنید و به ستاد برگزاری تحویل دهید، در این صورت از آن جا که تولید داخل بودنِ محصول شما به اثبات نمی رسد، ممکن است در صورت جانمایی از شما چک تضمین شده بانکی اخذ شود. مبلغ این چک به اطلاع متقاضی خواهد رسید.